Afgelopen zondag werd in de Nicolaaskerk in Purmerend de Eerste Heilige Communie viering gehouden.

De 17 communicanten hebben zich vanaf januari voorbereid op dit belangrijke en feestelijke moment. De kerk zat vol met familie, vrienden en parochianen. Het Ceciliakoor onder leiding van Mirjam Boers was op volle sterkte.

Het was een prachtig gezicht toen de communicanten met hun brandende doopkaarsen de kerk binnenkwamen. Daarna stelde ze zichzelf voor aan de gemeenschap. Tijdens de viering hielpen de kinderen bij de collecte en het lezen van de voorbeden. En toen was dat belangrijke moment daar, een voor een ontvingen zij hun eerste heilige communie.

In het najaar gaat het communieproject weer van start. Opgeven is nu alvast mogelijk, via: parochiemariamoedervangod@outlook.com