Vandaag bereikte ons het verdrietige bericht dat op maandag 27 februari 2023 pastor Luis Weel is overleden.

Pastor Weel werd op 3 juni 1942 geboren in Heerhugowaard. Op 4 juni 1966 werd hij tot priester van het Bisdom Haarlem gewijd. Na zijn wijding was hij enkele jaren kapelaan in Volendam, daarna vertrok hij als missionaris naar Braziliƫ. Daar zou hij uiteindelijk bijna 40 jaar blijven. Vanaf 2009 was pastor Weel werkzaam in de H. Bonifatiuskerk in De Rijp. Vanaf 2013, na de oprichting van de Parochie Maria Moeder van God, ging hij ook regelmatig voor in de andere geloofsgemeenschappen.

We zijn pastor Weel dankbaar voor alles wat hij voor de parochie gedaan heeft. We gaan een inspirerende en bevlogen priester in ons midden missen.

Op zondag 5 maart tussen 15:00 en 17:00 uur is er gelegenheid om afscheid te nemen van pastor Luis Weel, in de H. Bonifatiuskerk, Rechtestraat 162 in De Rijp. De uitvaartmis vindt plaats op maandag 6 maart om 11:00 uur in de H. Bonifatiuskerk.

We gedenken pastor Weel in onze gebeden.

Pastoor Marcelo en parochiebestuur Maria Moeder van God.